O nás

Vážení zákazníci, vítame Vás na stránkach nášho internetového obchodu Obluk.cz. S koňmi a všetkým okolo nich máme dlhoročné skúsenosti a radi Vám poradíme s výberom. Naša široká ponuka zahŕňa potreby pre kone i jazdca od Westernu až po Anglicku a spokojne si u nás vyberú ako hobby, tak aj športové jazdci. Zakladáme si na osobnom prístupe k zákazníkovi a pre našich verných zákazníkov sú samozrejmosťou špeciálne zľavy!

Spoľahnúť sa tiež môžete na náš rýchly servis. Dbáme na rýchle vybavenie internetových objednávok a bez obáv nás môžete kontaktovať, ak z nejakého dôvodu potrebujete tovar vymeniť či reklamovať.

V našom e-shope máte možnosť objednať si tovar zo širokej ponuky dodávateľov, a ak tovar nesedí, zostáva u nás. Pre sedlárov pre nás nie je žiadny problém objednať a priviesť tovaru z USA Weaver Leather. Ak budete mať záujem, prídeme so sedlami až k Vám a připasujeme Vám ich na Vášho koňa. Stačí nás len dopredu kontaktovať a radi sa na všetkom s Vami dohodneme!

Kone sú naším veľkým koníčkom a už niekoľko rokov sponzorujeme voltížnej oddiel TJJ Lucky Drásov.

 

O nás (rozhovor s majiteľom p. Ivanom Obluk):

 

Aký pán, taký krám ...
KAMENNÁ PRODEJNA

Koňom zasvätil svoj celý život. Na rozdiel od mnohých jazdcov však nie je hlavným aktérom diania na kolbisku, je človekom v jeho pozadí. Jeho najväčšou výzvou totiž neboli parkúry ST, ktorým sa ako mladý chlapec venoval, ale úplne iná dráha, nemenej zaujímavá. Stal sa majiteľom najprv kamenného a dnes už aj internetového obchodu s jazdeckými potrebami.

Značka Obluk dnes patrí medzi známe pojmy vo svete klasického jazdení, westernového športu i v stajniach hobby jazdcov. Mnohí z nich už zavítali do brnenskej predajne nespočetnekrát, vo všedné dni aj v sobotu. Za Ivanom pre CHAPS, k Obluk pre nové zubadlo, na veslársky pre parelku ... Skúsenosti všetkých sú podobné. V útulnom prostredí predajne vonia drevo a koža, všade visia tisíce tovaru, návšteva je to na desiatky minút aj hodinu. Nie je kam ponáhľať. Kto je unavený, nepohrdne šálkou kávy servírovaným priamo na barovom pultíku. Medzitým preberie s majiteľom aj zamestnanci predajne čo nového u nich v stajni, kto vyhral, ​​komu sa narodilo žriebä, ako sa osvedčili nové vitamíny, či koho stretol. Časté stretnutia "koniarov" po rokoch vznikajú aj uprostred samotnej predajne. Ježiš, odkiaľ sa poznáme - no jo, Robin, jasne - z oddielu! Nazdar, to už je rokov, no asi dvadsať, tak čo? Ty si sa dala na western, že? Nevieš, ako dopadol XY? ... A tak ďalej. Životných príbehov už vypočula predajňa na Veslárske veľa. V prostredí vskutku domácom o ne nie je núdza. Možno nás časté hostí ani nenapadne, že za našim spokojným nákupom a poklábosením stojí niekto, komu "náš" obchod úplne zmenil život. Kto vymenil romantické chvíle v sedle za stovky a tisíce hodín za obchodným pultom. Kto plánuje nákupy kvalitného tovaru a sledovanie trendov ešte starostlivejšie ako my a s predstihom. Pretože je to jeho práca. A koníček zároveň. A ako sa hovorí - aký pán, taký krám ...

Ivan Obluk. Narodil sa vo Frýdku Místku a od svojich 13 rokov začal jazdiť na koni. V šesťdesiatych rokoch navštevoval jazdecký oddiel SlezanKAMENNÁ PRODEJNA_1 Frýdek-Místek a venoval sa parkurovému jazdenie. Dotiahol to až na úroveň ST a medzi jeho najväčšie úspechy na kolbisku patrilo tretie miesto na majstrovstvách ČSSR. On sám však za úspech považuje všetko, čo sa v jeho živote udialo. Dnes má dve dospelé dcery- dvojčatá a v druhom manželstve s Katarínou dva ďalšie smejkov - päťročnú Barborku a trojročného Jakuba. Obaja poznajú prostredie predajne dokonale a postupne sa zaúčať v komunikácii so zákazníkmi. Katka pri materskej vypomáha s obchodom, s strážením pomáha babička, v predajni je dnes okolo 6 zamestnancov. Tri zajiš'tuje chod kamenného obchodu (alebo skôr dreveného) v Jundrov na Veslárske, čo je v kľudnej časti Brna v dosahu hromadnej dopravy. Traja ďalší ľudia sa venujú e-shopu, expedujú tovar a obsluhujú sklad. Podiel internetového obchodu sa totiž za posledný rok zvýšil na celú tretinu obratu! Trend pohodlného nákupu z domova či práce cez počítač znamenal pre firmu Obluk kompletnú rekonštrukciu webových stránok aj posilnenie imidžu značky. Firma Obluk získala nové logo aj grafický vizuál, ktorý vychádza z decentné čiernej a zlatozelenej farby. Čistý dizajn a prehľadný e-shop rozdelený podľa branží sa stretol u zákazníkov s veľmi kladným ohlasom. "Zistili sme, že nakupujúci uvítali prehľadný a jednoduchý web bez zbytočných informácií naviac. Samozrejme aj keď podiel e-shopu stále rastie, sú zákazníci, ktorí si radi prídu tovar prezrieť a vybrať priamo do predajne, "vysvetľuje Ivan Obluk. Ak by si zákazník vybral tovar a zistil, že nevyhovuje veľkosť, farebnosť či čokoľvek iné, je možné ich vymeniť. Táto služba patrí na Veslárske medzi samozrejmosť. Nie každý predsa odhadne veľkosť koňa (alebo svojho kolegu?) Presne a tak je namieste možnosť vyskúšania. Firma tiež dosť ústretovo pristupuje k reklamáciám. Aj keď je tovar prevažne značkové, od preverených tuzemských, európskych i zámorských výrobcov, ešte sa nestalo, že by reklamácia nebola uznaná.

 

13 otázok na Ivana OblukKAMENNÁ PRODEJNA_2
Aké sú trendy v nakupovaní a ako vyberáte dodávateľa?

Najviac sa nakupuje spotrebný tovar, čo sú ohlávky, vodítka, z jazdeckých potrieb potom CHAPS, rajtky, rukavice. Snažíme sa mať aj sortiment pre deti, máme pre nich oblečenie, CHAPS, najmenší topánky, prilby - aj pre trojročné deti. Tovar objednávame priebežne, takmer denne, máme asi 30 prevažne zahraničných dodávateľov. Snažíme sa vyberať také tovar, aby zodpovedalo kvalitou a cena bola primeraná. Najväčší náš tuzemský dodávateľ je Kentaur.

 

Na koho popud ste rozšírili sortiment o rad tovaru z westernu?

Zhruba pred piatimi rokmi sme zistili, že na trhu je nedostatok westernového tovar, tak sme hľadali dodávateľa pre tento typ sortimentu. Našli sme dodávateľa v USA (Profi Chioice), ktorá je pojmom vo westernovom svete, dovážame od nich chrániče, podsedlovej westernové deky. Je to síce drahší tovar, ale považujeme za nutné mať ho v ponuke. Ďalej odoberáme tovar z Európy, z Western Importu apod ..

 

Vyžadujú zákazníci lepší tovar než tomu bolo pred rokmi?

V Brne je zrejme zvláštne lokalita. Keď sme napríklad u anglického jazdenia začali s drahším tovarom, ako je oblečenie a výbava na koňa Equi-line, len veľmi málo sa predávalo. Muselo sa zlacniť a až potom išlo na odbyt. Podľa zástupcu firmy sa v Prahe rovnaký tovar predávalo ďaleko lepšie. Ľudia síce vyžadujú kvalitný tovar, ale niekedy nie sú ochotní ísť do vyšších cien.

 

Navštevujú obchod rovnakí zákazníci a každú sezónu si kupujú nové veci podľa módy?
Stíhate reagovať na dopytu v e-shope?

Máme zákazníkov, ktorí chodia opakovane, ale musím s vďakou kvitovať, že klientela sa rozširuje o nové aj vďaka internetovému odchode ktorý sme zaviedli. Tržby v e-shope sú dvojnásobné oproti vlaňajšku. Počet zamestnancov sa musel vďaka zásielkovému predaju zvýšiť, väčšinu položiek máme skladom, snažíme sa vyexpedovať ich do druhého dňa. V prípade že nemáme, potrebnú veľkosť, zákazníkovi to oznámime a zistíme, či je ochotný počkať na stanovený termín.

 

Ktorí jazdci podľa vás nakupujú najviac?
KAMENNÁ PRODEJNA_3

Veľa sa objavilo tzv.hobby jazdcov, čo predtým nebolo. Keď som jazdil parkúry ako junior, existovali len oddiely zamerané na šport. Dnes mi príde naopak, že prevažná väčšina jazdcov je rekreačných a len úzka skupinka sú športové jazdci. Myslím si, že hobby jazdci tvoria väčšinu našich zákazníkov, klasickí i Western. Western sú viac ochotní utrácať za kozmetiku pre kone, radi sa obliekajú vo westernovom štýle. Chodia k nám aj veľa ľudí, čo s koňmi nemajú nič spoločné a páči sa im móda - ako napríklad country kapely, ktoré sa chcú štýlovo obliecť.

 

Nakupujú viac ženy alebo muži?

Okolo koní sa pohybuje ďaleko viac žien ako mužov a to je odjakživa (smiech) Charakteristické zákazník je buď žena okolo 30 rokov, alebo mladí okolo 16 a potom muži okolo 50 rokov.

 

Predtým ste značku Obluk prezentovali na výstavách? Ako oslovujete nových zákazníkov?

Dnes už na výstavy nejazdíme, iba inzerujeme a tiež sponzorujeme. Podporujeme niektoré súťaže - regionálne, westernové, majstrovské aj pre invalidov jazdcov, väčšinou sa zameriavame na mladých alebo začínajúcich jazdcov.

V sortimente máte 4200 položiek, otvorené je 6 dní v týždni, vedľa kamenného obchodu je tu aj internetový. Ako sa premietla záťaž v práci na rodinný život Obluk?
Máte ešte vôbec sám na koňa čas?

V osem ráno prídem do obchodu a odchádzam pred siedmou večer. Hoci som jazdil na koňoch celý život a manželka tiež (dokonca sme sa u koní zoznámili), teraz na nich čas nemáme. V podstate sa k nim dostaneme len kvôli našim dvom deťom, keď sa chcú povoziť.

A čo iné koníčky, hráte v kapele ...
KAMENNÁ PRODEJNA_4

Hrám vlastne v dvoch kapelách, jednou z nich sú Bluegrass Draci, potom máme také Voľné združenie muzikantov, kedy pri príležitosti nejakej oslavy sa zoskupíte podľa toho ako kto má čas. Ja hrám basu, máme gitary, banjo a havajskú gitaru. Hudbou žijem a každopádne mi to pomáha odreagovať sa od každodenného zhonu.

 

Spomínate na svoje najväčšie jazdecké úspechy a stretávate v obchode i priateľov z kolbiska?

V Brne pri štúdiu VŠ sme jazdil na TJ Moravan anglického plnokrvníka dolor, s tým sme absolvoval parkúry S a ST (140cm). Keď sme začínal ešte vo Frýdku, pravidelne sme sa zúčastnil MČR dorastu, najväčším úspechom bolo 3. miesto na majstrovstvách, asi v roku 1967. Stretávam sa napríklad s trénerom Pavlom Hudečka, s ktorým sme spolu boli v parkúrovom družstve, ďalej s Ing. Kutěj, ktorý bol mojím vzorom a pochádza tiež z Frýdku. Vďaka nemu sa mi koňa zapáčili.

 

Chodia k vám i populárnej osobnosti - tradičným zákazníkom je Bolek Polívka, rodina Rašilovových alebo Míša Kuklová. Čo podľa vás priťahuje zákazníkov najviac?

Ľudia podľa mňa chodia radi do obchodu, kde si môžu vybrať a tovar prezrieť, ohmatať. Na jednom mieste je široký sortiment a tak často prídu pre jednu vec, rozhliadnu sa a zistí, že potrebujú ešte niečo iné. Našou snahou je zákazníkom vyjsť vo všetkom v ústrety. Ako v reklamáciách, tak v poradenstve. Dnes je veľa ľudí, čo s koňmi začínajú a sú vďační za každú radu. Snažíme sa pomáhať zákazníkom, keď niečo nevie a využiť svoje dlhoročné skúsenosti zo sveta koní.
Máme zavedený vernostný program, dlhoroční zákazníci alebo tí, ktorí dosiahli isté výška obratu, majú u nás kartu so zľavou. Myslím si, že máme výhodu aj v polohe, jazdí k nám MHD a pre zákazníkov je k dispozícii 15 parkovacích miest.

 


Máte pravdu, občas príde nakupovať rodinka, kedy otec nemá pochopenie pre túto záľubu, usadíme ho na bar, dáme kávu a on lepšie strávi dobu, keď zvyšok rodiny vyberá tovar.

A čo budúcnosť, čo by ste chcel zlepšiť alebo udržať?

Minimálne by som chcel udržať trend, ktorý sa nám darí, teda stále rozširovať ponuku, udržiavať kvalitu a zvyšovať obraty.


Obchod v číslach a dátach:

Založenie firmy: 16.12.1999
Pôvodný rozmer obchodu - 20m2
V roku 2001 rozšírenie na - 80m2
V roku 2004 rozšírenie na - 200m2
Položky na skladu (western + anglicko dohromady) - 4200 položiek

 

Krmiva Hoveller

granule
musli
bez obilnin
bez ovsa
objemové
krmivo
vitamíny
a minerály
byliny
pamlsky
krmné
složky
Načítám, prosím vydržte...